Która reklama outdoorowa jest najbardziej skuteczna?

Na powodzenie każdego przedsięwzięcia, prócz rzetelnego realizowania założonego planu biznesowego, olbrzymi wpływ ma skutecznie przeprowadzona kampania marketingowa. Nie od dziś wiadomo, iż dobra reklama to dźwignia handlu, zaś rozpoznawalność marki proponującej konkretną usługę czy asortyment produktów jest równie istotna (a może nawet istotniejsza), jak przygotowana przez nią oferta.

reklama zewnętrzna

Autor: Andy Atzert
Źródło: http://www.flickr.com
W zależności od zapotrzebowania – rodzaju reklamowanej usługi, wyrobu bądź koncepcji, grupy docelowej, wyczekiwanych efektów, zasięgu prowadzonej kampanii jak też środków którymi rozporządza zleceniodawca, możemy wybrać z wielu środków przekaz. Reklama outdoorowa wykorzystuje różnego rodzaju nośniki umieszczone w szeroko zrozumianej przestrzeni publicznej. Jego zaletą jest przede wszystkim niezmiernie szeroki zasięg, tak przestrzenny, jak także czasowy, a także możliwość całkiem precyzyjnego sprecyzowania docelowej grupy nabywców.

Jednym z zazwyczaj wybieranych rodzajów nośników reklamy outdoorowej jest szyld. Kojarzony przez większość z nas z niewiele ciekawymi powierzchniami reklamowymi, usytuowanymi zwykle przy głównych szlakach komunikacyjnych, w rzeczywistości umożliwia wykonanie zapadającej głęboko w pamięć kampanii reklamowej, za relatywnie niedużą kwotę. Jaki więc powinien być skuteczny szyld? Podstawową zasadą, uwzględniającą wzrokowy charakter percepcji eksponowanej informacji, jest przekazanie jak najogromniejszej ilości treści przy zastosowaniu jak najmniejszej liczby słów – http://www.reklamywiktor.pl/oferta/kasetony-i-szyldy.html. Odbiorcy przedstawianej reklamy z reguły poruszają się dość prędko (samochód, komunikacja miejska) więc nie są w stanie zachować w pamięci długiego przekazu, ulokowanego na szyldzie. Przykuwające wzrok hasło i odpowiednia, jednoznacznie kojarząca się z przekazem fotka bądź grafika powinny zainteresować konsumenta i zachęcić go do „pójścia za tropem”. Zadaniem owej odmiany reklamy jest nie tyle sprzedaż prezentowanej oferty, ile budowanie konkretnego wizerunku danej marki. http://reklamywiktor.pl

szyld

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Skuteczność szyldów związana jest też ich lokalizacją i jakością wykonania. Szyldy Nowy Sącz eksponując reklamę kierowaną do wybranej grupy odbiorców, powinny być usytuowane w pobliżu miejsc najczęściej przez nich uczęszczanych – na przykład reklama towarów dla dzieci powinna znajdować się w pobliżu szkół podstawowych. Kolejną odmianą reklamy typu outdoor są reklamy w Nowym Sączu jednakowo jak inne duże miasta jest pełna tego wariantu reklam .