Funkcje tajemniczego klienta

Badania satysfakcji klientów to najważniejsza sprawa dla każdego właściciela firmy, który usiłuje, by zawsze dawać konsumentom wysoką jakość artykułów i usług.

Tego typu badania powinno się przeprowadzać często, bo nastawienie kupujących musi być nieustannie kontrolowane, dzięki czemu można zaprowadzać na bieżąco poprawki.
Badania satysfakcji klientów (), które przeprowadza się po prostu prosząc o wypełnianie kwestionariuszy przez klientów są nierzetelne i zajmują dużo czasu. Przyczyną takiej sytuacji jest to, że ludzie zwykle nie mają ochoty na odpowiadania. Dodatkowo jeśli obok respondenta znajduje się ankieter, często ludzie krępują się, by orzekać zgodnie z prawdą. Zatem najlepszym wyjściem dla osób, które pragną mieć rzetelne wyniki badań, jest technika typu tajemniczy klient (). Opiera się ona na tym, że do przybytku handlowego bądź usługowego posyła się badacza, który incognito podgląda kadrę i punktuje swoje wnioski. Pracownicy nie wiedzą, że ten klient jest tak naprawdę badaczem, dlatego zachowują się bez skrępowania, tak jak zawsze.

Zainspirował Cię ten post? Będzie nam przyjemnie, jeśli zdecydujesz się na przeglądnięcie kolejnych. Po prostu kliknij odnośnik (http://www.francraft.com/wdrazanie-iso-17025/) i wejdź do kolejnej strony.

Metoda ta została zaprojektowana po tym, jak zauważono wady oficjalnych wizytacji w miejscach pracy – świadomi wizyty przełożonych pracownicy po prostu zachowują się lepiej niż zazwyczaj.

Badania satysfakcji klientów metodologią tajemniczy klient gwarantują wiarygodne rezultaty, które pozwalają na wprowadzenie koniecznych reform. Taki eksperyment może spowodować, że wyrzucony z pracy zostanie człowiek, który olewa wszelkie reguły i tym sposobem odstręcza konsumentów do zakupów w firmie. Rozsądnie jest zatem realizować takie badania satysfakcji klientów w oddziale, w którym zauważa się niewielki przychód. Trafnym sposobem jest zrobienie szybkich ankiet nt nastawienia kadry w danych punktach, a potem wydelegowanie specjalisty od analiz typu tajemniczy klient i określenie, czy rzeczywiście zatrudnieni zachowują się niewłaściwie.