Najpierw musimy zdecydować się na znak, jakim chcielibyśmy określać nasze wyroby albo usługi. Znak może mieć zarówno formę grafiki, jak również piosenki czy ustalonego kształtu, który nie będzie mógł być wykorzystywany przez inne zakłady czy firmy.
Jeśli chcesz przekazać komuś dane na omawiany temat, to wejdź na link i pokaż szczegóły (https://www.traple.pl/obszary-prawa/rozwiazywanie-sporow-sadowych-i-arbitraz/) dotyczące tego problemu – zapewne go wciągną.
Należy także dogłębnie zastanowić się nad potencjalnym użyciem znaku w następnych latach, bowiem nie ma ewentualności dopisania towarów do znaku, który już został zarejestrowany. Więcej na .
Wniosek musimy złożyć we właściwym urzędzie. Robimy to samemu albo z pomocą pełnomocnika, którym jest tzw. rzecznik patentowy. Jeżeli zdecydujemy się na jego usługi, będziemy pewni fachowo sporządzonego wniosku, a przy tym zostanie on od razu oceniony fachowym okiem, jaką ma szansę na zarejestrowanie. Razem ze składaniem podania trzeba uiścić należytą opłatę. Urząd Patentowy ma za zadanie zweryfikować czy nasz znak może otrzymać patent i prowadzi w związku z tym wszechstronne badania. Rzetelnie sprawdza czy były dopełnione wszystkie formalności, a później przegląda wykaz towarów, jakie były wpisane na listę.
Jeśli nie pojawią się żadne zastrzeżenia, Urząd wydaje zezwolenie na opatentowanie znaku, pod warunkiem, że będzie uiszczona opłata rejestracyjna oraz opłata za publikację. Czas oczekiwania na decyzję urzędu to nawet 16 miesięcy. Teraz już dowiedziałeś się, jak zarejestrować znak towarowy. Możesz zrobić to jak najszybciej, by nie okazało się, że ktoś już Cię ubiegł i będziesz musiał pomyśleć nad nowym oznakowaniem swoich towarów czy usług.