System zarządzania jakością, którego założenia są zgodne z normą stworzoną przez organizację ISO – 9001, odznacza się współcześnie bardzo dużym zainteresowaniem. Jego wykorzystywanie w działalności zwiększa szansę na to, że jakość artykułów i usług firmy będzie faktycznie prezentowała bardzo wysoki poziom. Najważniejszym założeniem tej normy jest wzięcie pod uwagę osobę konsumenta. Dla przedsiębiorstwa jego klient (polecamy mystery shopper) musi mieć zdecydowanie największe znaczenie.
Na dodatek, norma jako ważny element działania firmy wskazuje jej kadrę przywódczą. To właśnie ta kadra podejmuje ważkie dla funkcjonowania decyzje i przede wszystkim – ona wpływa na błyskawiczny rozwój działalności. ISO potwierdza również, że dla każdej firmy najcenniejszym kapitałem nie są posiadane finanse, park maszynowy lub dostęp do najwyższej jakości materiałów, a ludzie. Zatrudniani pracownicy decydują o tym, czy usługi będą realizowane z zaangażowaniem, a artykuły wykonywane z prawdziwą pasją. Właściciele firm powinni mieć świadomość faktu, że jakość zależy od tego, w jaki sposób działają wszystkie części składowe przedsiębiorstwa.
Samo wdrożenie systemu przeznaczonego do efektywnego zarządzania jakością jest dla każdej firmy istotnym krokiem. Trzeba być jednakże przygotowanym, że proces certyfikowania systemu zarządzania jakością może okazać się wyjątkowo żmudny, w związku z tym należy się do niego stosownie przygotować. W niektórych sytuacjach certyfikacja może zająć nawet kilka lat. Reasumując, norma jakości ISO ma współcześnie priorytetowe znaczenie.