Przybliżamy pojęcia marketingowe

Pojęcie marketingu jest niesamowicie złożone, a to za sprawą stale rozwijających się narzędzi internetowych. A zatem pojęcie marketingu w dzisiejszych czasach nie odnosi się jedynie do reklam na stronach internetowych, ale również pozycjonowania i programów afiliacyjnych. W poniższym tekście postaramy się przybliżyć te dwa zagadnienia, które powinien znać każdy właściciel strony czy sklepu online.

Pojęcie marketingu poznaj przykłady zawiera pozycjonowanie to w skrócie działania, które mają skutkować osiągnięciem najwyższej pozycji witryny internetowej w wynikach wyszukiwania na dane zwroty. Bardzo pomocnym w tym przypadku narzędziem jest planer słów kluczowych, który pomoże określić na jakie słowa kluczowe promować stronę www. Bowiem przy ich wyborze istotne są nie tylko preferencje posiadacza strony, lecz przede wszystkim użytkowników wyszukiwarek takich jak Google. Planer słów kluczowych źródła to to tylko jedno z szeregu narzędzi stosowanych przez pozycjonerów. Do najistotniejszych z nich zaliczyć można głownie programy badające poziom zoptymalizowania strony, narzędzia do pokazywania powiązanych linków, jak również statystyki, które pokazują aktualne pozycje strony na ustalone przez nas frazy.

marketing

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com

Kolejnym sposobem na promowanie naszej strony w sieci mogą być programy partnerskie bądź inaczej programy afiliacyjne. Umożliwiają one współpracę reklamodawców to jest właścicieli stron www z wydawcami, pracującymi nad sprowadzaniem potencjalnych klientów na daną witrynę. Reklama partnerska może przyjmować różne formy. Może to być banner, marketing szeptany, inna strona www. Różne mogą być także cele takiej reklamy, a co za tym idzie sposoby rozliczania wynagrodzenia dla reklamodawców.

Bowiem programy afiliacyjne przejrzyj kompletną ofertę na tej stronie opierać mogą się na zadaniach mających nakłonić użytkownika siedzi do wejścia na stronę, podania swojego adres mailowego lub numeru telefonu bądź wykonania danej czynności np. zakupu na stronie reklamodawcy. To jakie metody promocji w sieci są dla nas najlepsze uzależnione jest w głównej mierze od branży w której funkcjonujemy, charakterystyki odbiorców naszej strony internetowej i wielkości kampanii marketingowej.