praca nad promocją

Promocja filmów na youtube

Youtube. Wielkie okno na świat. Kopalnia informacji, promocja własnej osoby oraz własnych umiejętności. Od pewnego czasu to też znakomita popularyzacja własnej działalności. Pamiętajmy, że wbrew pozorom posiadanie prywatnego kanału filmowego na tym serwisie, nie jest ani drogie ani skomplikowane.

projekt marketingowy
Autor: Epicantus
Źródło: http://www.flickr.com
Wystarczą: entuzjazm , inwencja i – produkt, który planujemy pokazać szerszej publiczności. Reklamy wideo w YouTube stają się coraz bardziej powszechnym zabiegiem dotarcia do odbiorcy. Jednak zobaczyć w sklepie internetowym fotografię noży kuchennych, to jednak zupełnie inna historia niż zapoznać się z filmem o tym jak się zachowują podczas użytkowania.

Produkt zaskarbia zaufanie, a my mamy pewność, że dokonaliśmy właściwego wyboru. Do niedawna film reklamowy jako forma promocji, głównie wskutek wysokich kosztów realizacji i emisji, możliwy był wyłącznie dla najlepiej prosperujących firm.

W tej chwili dzięki postępowi technologicznemu a także kanałom youtube, z tej propozycji mogą korzystać także małe firmy. Emisja na youtube jest bezpłatna a przy tym powstawanie i montaż nas nic nie kosztuje, albowiem filmy realizowane są za pomocą amatorskiej kamery video. W wielu agencjach reklamowych powstały nawet działy, ukierunkowane na tworzenie spotów reklamowych przeznaczonych do wyemitowania w sieci.

Firmy, mając na uwadze fakt, iż żyjemy obecnie w czasach gdzie główną formą przekazu jest obraz, rezygnują z tradycyjnych form promocji, decydując się na filmy wideo. Marketingowcy zdają sobie także sprawę, że mają do czynienia już z nowym pokoleniem, w wielu sytuacjach niepodatnym na typowy przekaz reklamowy – http://www.artefakt.pl/oferta/reklama-video-w-internecie.

Promocja w youtube objęła nawet firmy do tej pory konserwatywne jeśli chodzi o formy marketingu, np. banki. Należy jednak pamiętać, że udostępnienie firmowego filmu reklamowego na youtube nie przesądza jeszcze o sukcesie. Jeśli już dopilnowaliśmy, aby spot był oryginalny, niepozbawiony humoru i nieco kontrowersyjny, należy też wybrać właściwy do danej grupy docelowej rodzaj spotu.

Co więcej, nawet jeżeli film będzie mocno kreatywny, a dzięki temu promowany przez samych internautów, to istnieje możliwość by tę promocję wzmocnić. Wtedy możemy liczyć na dużą oglądalność i odnieść sukces rynkowy.