Programy lojalnościowe – szansa na rozwój twojej firmy

Światowy handel kieruje się na swój sposób. Aby odnosić sukcesy, należy dowiedzieć się, w jaki sposób działać. W każdym biznesie chodzi tak naprawdę o to, by robić na nim kasę. Dlatego należy wszystkimi możliwymi drogami docierać do kolejnych odbiorców. To właśnie oni są naszą przyszłością.

Mocne wejście Twojej firmy

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Bardzo istotne jest, aby nieustannie obserwować zmieniające się trendy w branży oraz od razu na nie reagować. Jest mnóstwo sposobów na to, aby przyciągnąć klienta. Ale jeszcze ważniejsze jest to, by jakimś sposobem go zatrzymać. A to nie zawsze się udaje. Na szczęście, specjaliści wymyślili marketing relacji (czytaj więcej), pojęcie, które od dawna funkcjonuje w biznesie.

Marketing relacyjny opiera się na nawiązywaniu i utrzymywaniu stałych relacji z nabywcą. Z tym, że nie mamy na myśli tutaj sympatycznych asystentów sprzedaży, którzy bawią nas ciekawą konwersacją, mając nadzieję, że kolejnym razem przyjdziemy znowu na luźną pogawędkę, a korzystając z okazji kupujemy sobie coś nowego. Taki rodzaj marketingu opiera się bardziej na produktach, które proponujemy klientom. Na podstawie tej wiedzy powstał program lojalnościowy (programylojalnosciowe.pl).

Jest to jedna z prób utrzymania klienta na dłużej. Jeśli się nad tym chwilę zadumamy, to niemalże każda sieć sklepów posiada właśnie coś takiego. A jeżeli zaglądniemy do naszej portmonetki, okaże się, że mamy w nim co najmniej kilka kart stałego klienta. To właśnie dowód takiego programu. Dostając taką kartę, jednocześnie informują nas, że każdy zakup to jakiś konkretny bonus- punkt, albo większa zniżka. Tym sposobem otrzymujemy sygnał, że kupując w tym miejscu można oszczędzić. Planujemy robić tu zakupy, gdyż to się nam opłaca. Rzecz jasna, to się stanie w bliżej nieokreślonej przyszłości, ponieważ te punkty należy jeszcze nazbierać, aczkolwiek perspektywa jest godna uwagi.

Marketing relacji a także wszystkie programy lojalnościowe odnoszą sukces wszędzie. Nie ma w tym nic dziwnego. Klienci lubią być nagradzani. A jeżeli możemy na tym rzeczywiście skorzystać, to dlaczego nie. Kolejna karta w naszym portfelu nie będzie nam przeszkadzać.